El Blog de Advent - Reflexiones de Marketing - COM_EASYBLOG_PAGE_NUMBER - Advent Communication | Advent Communication Live Support Chat

AdventBlog

Marketing Advice & Reflections

Suscribirse al feed Últimas entradas

Our FREE Marketing Health Check

Publicado por Steve Cameron
Steve Cameron
Steve Cameron is the Director Owner of Advent Communication. With more than 25 years experience he has a deep...
El Usuario no está conectado
en Miércoles, 23 Mayo 2012
en Marketing

We have just introduced a new service - a FREE Marketing Health Check.

So what does it involve?

Many businesses have what we think of as an "if it ain't broke, don't fix it" approach to their marketing.

They may well have set up some online marketing - a few banners and links on websites, maybe and AdWords campaign and perhaps they have a regular ad in one of the local papers or on the radio.

They probably have a website and some brochures that they give to clients that come to see them.

There may well be a whole range of other activities - but the one thing that a lot of them will have in common is that no-one has taken a critical look at them for months (or sometimes years.

A couple of messages drop into the email inbox each week and few people call from seeing the ad and every now and then a friend says "I heard your ad on the radio the other day"... and, that's about it. The invoice comes in every month (quarter, year) and it gets paid as part of the regular monthly running costs.

And time goes by - unrelenting and, frankly, uncaring as to whether the marketing budget is being squeezed to deliver the best return it can.

And that is where our new FREE Marketing Health Check comes in. We will review your marketing activities and tell you what is working and what is not. If there is currently no way of knowing what's working (remember the old adage of "I know half my advertising is a waste of money - I just don't know which half"?) the we will suggest ways in which you can track the activity to get a clear perspective and a broad overview of the return on investment your marketing is generating.

Business owners are often too busy - or too close - to be able to take a long, hard look at what they are doing with their marketing. We are incisive and analytical - we are also brutally honest, so if you are looking for someone to tell you that everything is fine you probably need to look for someone else.

Our FREE Marketing Health Check is just that - FREE - it's also completely without obligation - take our advice and run with it!

To find out more, or to request your FREE Marketing Health Check please complete the request form.

 

 

Etiquetas: Sin etiqueta
0 Votos

Las 5 Caras del Marketing

Publicado por Steve Cameron
Steve Cameron
Steve Cameron is the Director Owner of Advent Communication. With more than 25 years experience he has a deep...
El Usuario no está conectado
en Jueves, 10 Mayo 2012
en Marketing

Hay cinco  etapas claras en el proceso de Marketing de cualquier empresa. ¿En cuál está usted? 

1.Negación :

" Hay tantas formas de Marketing, que es imposible saber su efectividad. Pero sea optimista ¡ pronto llegarán los resultados!"

Marketing es una necesidad.  Lo hacemos porque lo hace nuestra competencia,  pero no vemos el valor.

2. Miedo :

"¿Qué pasa si mi Marketing no genera ingresos? ¿ Perderé mi empleo?" "

Llevar las riendas de Marketing en una empresa siempre puede ser un poco arriesgado.  Estarán siempre pendientes de los resultados,  y si no hay cambios rápido,  se verá reflejado en su trabajo.  Destaca más lo malo que lo bueno,  y los  otros departamentos no tardarán en destacar lo que no  funciona. 

3. Confusión :

"Sé que debería estar midiendo mis resultados de Marketing, pero ¿dónde empiezo?"

Es posible implementar un medidor básico que calcule el número de visitas, datos de conversión, CLP, Coste por venta,  CTR, Etc. Pero sin un conocimiento de lo que esto significa, simplemente se le va amontonando la información en la mesa sin saber eplearlo.  Parece interesante pero,  ¿qué significa? 

4. Promoción Personal 

 ¿Dice suficiente un gráfico?  

Si sólamente representamos  la  información en gráficos,  realmente no ganamos  nada. Si lo que busca es justificar la actividad, ésto podría ser algo tentador, pero aún asi no dice mucho. Por el otro lado, si busca los indicadores obvios, como  "click through rate" y "coste por click", entonces tendría que estudiar cómo afectan  los  indicadores más significantes como  ingresos y crecimiento.  Sin este nivel de estudio, el Marketing será percibido siempre como un gasto en vez de una inversión  que genera ingresos.  

5. Contabilizar :

"Crecer e ingresos vienen de la mano del Marketing"

Una vez que entendamos este concepto,  Marketing encuentra su lugar en la empresa.  Ahora podemos realizar proyecciones de aumento de ingresos y desarrollo. Veremos que de estar fuera del círculo de decisiones,  de repente seremos invitados a la mesa de dirección. Ahora podemos hacer nuestras contribuciones en la dirección de la empresa. 

El cambio es difícil, pero empieza con las acciones del  personal de Marketing. Si el departamento de Marketing está atascado en uno de los 4 pasos anteriores, entonces sólo es culpa de uno mismo.

Etiquetas: Sin etiqueta
0 Votos